Friday 29 July 2011

What??Just only 2days outstation but my Car already hit by other car..

The story is like this....(kita rojakan bahasa la k)

On the last Tuesday, I rushing to back home just because I need to prepare my thing and need to catch  my flight on 7.20pm (last minute punya miting d KLCC). I leave from office is already 5.15pm (Memang la kan kelang kabut bagai d landa rebut kan :p ), Lepas tu my house is quit far from office so need to face the traffic jam (sebab banyak keta yg main tipu kan)…
So bila sampai rumah rupanya my sister suda ambik parking dalam garaj…then terpaksa la saya cari parking yg dekat senang kena tgok2 Oleh security kunun….so parking la bawah pokok then senang kena Nampak dari pondok security…..
 
When I arrive at home on Tuesday is 11++ pm already, mana la terfikir mau tgok keta tengah2 malam kan…So, saya terus masuk rumah, kemas2 barang sket then mandi terus tido coz dengan keadaan hujan renyai…Mesti la best untuk modop kan…nyenyak g tu….
 
On Friday (terjedi ni la mcm drama plak ) I wake up and feel so happy coz still raining so in my mind no need to wash my car already…Happy la kunun….tapi bila on the way p kereta, I saw like my car already hit by other car which I don’t know..Dlm perjalana tu sya set dlm fikiran yang kereta saya tu xkena langgar tapi hanya air yg membasahi keta saya” Tapi bila depan kereta suda….(hanya tuhan jak taw apa perasaan saya time tu) kereta saya betul2 kemek d langgar oleh ntah org yg tidak d kenali..
Apa lagi bederai la air mata, sebak yang teramat…siapa xsedih kan kalau hasil dri titik peluh sendiri kena buat g2….Siapa la sangka kan, kita parking d bawah pokok depan pondok security lagi tu pun ble kena langgar lari….(GERAM) Bila bagi taw security boleh saya lagi di marah sebab parking sana….hello that is free parking for all house who has more then one car….
Saya parking yang ada kotak juga bukan tepi2…tapi secury tu kata tepi2…klau dia nak menyidir kakak saya tu jan la buat pura2 bodoh Kata parking d tepi2 yang teda kotak….macam orang xda otak jak…lagi pun we already pay to you la…. I don’t know what the security do, either the take care of our place or just sit down there And received the monthly salary…..
So, daripada dengar security tu becakap…I go every house and ask if there have saw who hit my car…tapi jawabpan mengecewakan….Yalakan..manada org yang mau menggaku if dah buat salah…..so I set in my mind, kalau orang tu xmenggaku tidak apa, but u answer with god because god will know everything…
 
Last2 I repair the car use my own budget……ketuk jak pintu dah RM70 then paitung + cat lagi suda rm250…Macam mahal gilaaa…..adoi…sabar jak la…


tgok la....kemek suda.....ada org kata bukan d langgar tapi mcm d tendang....
tapi bila p workshop....kedai tu kadai....ni mcm kereta besar yg langgar coz ada plastik bumper melekat dekat body keta saya..sedih kan......

No comments:

Post a Comment